LIMITELE EXISTĂ PENTRU A FI DEPĂŞITE.

BMW M

Dinamica de condus şi eficienţa BMW M6 Cabriolet.

LIMITELE EXISTĂ PENTRU A FI DEPĂŞITE.

Dinamica de condus şi eficienţa BMW M6 Cabriolet.

În BMW M6 Cabriolet, sunetul puternic al motorului M TwinPower Turbo cu 8 cilindri, sistemele de asistare a conducătorului auto de ultimă generaţie şi suspensia cu gene motorsport se îmbină armonios şi spulberă graniţele între şosea şi pista de curse. De îndată ce cobori soft-top-ul simţi că nu mai există graniţe nici între automobilul tău şi o barcă de viteză.

LIMITELE EXISTĂ PENTRU A FI DEPĂŞITE.Dinamica de condus şi eficienţa BMW M6 Cabriolet.

În BMW M6 Cabriolet, sunetul puternic al motorului M TwinPower Turbo cu 8 cilindri, sistemele de asistare a conducătorului auto de ultimă generaţie şi suspensia cu gene motorsport se îmbină armonios şi spulberă graniţele între şosea şi pista de curse. De îndată ce cobori soft-top-ul simţi că nu mai există graniţe nici între automobilul tău şi o barcă de viteză.

BMW M

TRANSMISIE M CU 7 TREPTE, AMBREIAJ DUBLU ŞI DRIVELOGIC.

Transmisia M cu ambreiaj dublu şi Drivelogic este o transmisie inovatoare creată special pentru motoarele BMW M cu turaţii ridicate. Aceasta este echipată cu selectare automată a treptelor de viteză, cu tracţiune optimizată, funcţie Launch Control, sistem de Asistenţă la viteză redusă, precum şi cu funcţie Start Stop motor automată. Transmisia poate fi controlată automat sau manual, folosind padelele pentru schimbarea treptelor de viteză de pe volanul M îmbrăcat în piele sau maneta pentru schimbarea treptelor de viteză din consola centrală. Transmisia M cu ambreiaj dublu contribuie la schimbarea extrem de rapidă a treptelor de viteză, fără întrerupere în forţa de tracţiune. Acest lucru se datorează celor două subtransmisii, fiecare cu propriul ambreiaj, care transmit continuu puterea motorului la roţi prin suprapunerea ambreiajelor. Strategia de schimbare a treptelor de viteză este de asemenea optimizată cu ajutorul datelor de navigaţie existente. De exemplu, transmisia M cu ambreiaj dublu schimbă proactiv într-o treaptă de viteză inferioară înainte de viraje. Funcţia suplimentară Launch Control, care permite acceleraţie maximă de pe loc, oferă o experienţă de condus extrem de dinamică: schimbarea treptelor la viteze mari este posibilă fără a utiliza ambreiajul şi fără nicio întrerupere în puterea oferită. Indiferent dacă selectezi modul automat (modul „D”) sau manual (modul „S”), sistemul Drivelogic oferă întotdeauna trei opţiuni de schimbare a treptelor de viteză: extrem de sportivă, confortabilă şi eficientă.

PACHET COMPETITION.

Senzaţie veritabilă de curse: pachetul Competition oferă mai multă putere motorului, direcţionare mai bună şi suspensie special reglată, pentru a garanta că BMW M6 oferă performanţă sporită pe şosea.
 

Puterea motorului M TwinPower Turbo pe benzină cu 8 cilindri creşte de la 423 kW la 442 kW. Această performanţă îmbunătăţită se realizează prin creşterea presiunii de accelerare în gama superioară de turaţii. Sistemul M sport de evacuare produce un sunet foarte dinamic al motorului, creat pentru a produce emoţii. Pe pista de curse şi în utilizarea de zi cu zi, suspensia special reglată şi direcţionarea foarte bună şi dinamică garantează că fiecare comandă a direcţiei este realizată cu precizie maximă. Jantele M exclusive din aliaj uşor de 20” în stil Double-spoke tip 601 M cu aspect bicolor, cu anvelope mixte, împreună cu ţevile de eşapament duble în negru cromat ale sistemului M sport de evacuare, vor atrage cu siguranţă toate privirile.

DIFERENŢIAL M ACTIV.

Diferenţialul M activ distribuie cuplul în mod variabil între cele două roţi spate, pentru a optimiza tracţiunea şi stabilitatea la condus atunci când automobilul schimbă dinamic banda de rulare, când accelerează după viraje, când intră în curbe cu viteză mare sau pe suprafeţe cu denivelări, inclusiv pe zăpadă, pietriş şi gheaţă.
Diferenţialul M activ oferă manevrabilitate precisă chiar şi în cazuri extreme de acceleraţie laterală. Reglarea constantă şi lină a blocajului diferenţialului armonizează performanţa la condus a automobilului şi îmbunătăţeşte controlul în situaţii extreme de condus.
Tracţiunea este optimizată cu ajutorul unui dispozitiv controlat electronic, ce reduce diferenţa dintre viteza de rotaţie a roţilor spate. Sistemul a fost creat pentru sporturile cu motor şi este conectat la sistemul de Control dinamic al stabilităţii (DSC - Dynamic Stability Control) printr-un element de control electronic. Acesta impune în mod proactiv o acţiune de blocare inteligentă, între 0 şi 100 la sută şi neutralizează chiar şi cele mai mici diferenţe de cuplu dintre roţile spate, fără subvirare. Diferenţialul M activ oferă aderenţă optimă, stabilitate direcţională extraordinară şi manevrabilitate perfectă şi transformă practic toată puterea de tracţiune a motorului în acceleraţie.

FRÂNE M DIN CARBON ŞI CERAMICĂ.

Frânele M din carbon şi ceramică reprezintă o tehnologie adusă din industria motorsport. Folosirea materialului compozit inovator din fibră de carbon şi ceramică oferă putere de frânare mai directă, iar diminuarea normală a capacităţii de frânare rămâne stabilă. Acest sistem de frânare are şi proprietăţi noncorozive, este foarte rezistent la abraziune, rezistă la căldură mai mare şi contribuie la scăderea greutăţii automobilului. Construcţia uşoară scade rotaţiile, îmbunătăţeşte accelerația, capacitatea de reacţie şi de manevrare în general, dar creşte şi dinamica de condus şi tracţiunea, îmbunătăţeşte confortul suspensiei şi oferă consum mic de combustibil.

Cu discurile de frână neobişnuit de mari (partea faţă 410 mm, partea spate 393 mm), cu etriere de frână cu şase pistoane fixe în faţă şi etriere cu un piston flotant în spate, frânele M din carbon şi ceramică oferă rezistenţă foarte mare la căldură, chiar şi în cazul perioadelor lungi de utilizare – de aceea pot fi folosite şi pe pistele de curse. Discurile de frână perforate şi ventilate asigură răspuns prompt în condiţii de umiditate şi ajută la disiparea căldurii degajate. Frânele M din carbon şi ceramică sunt uşor de recunoscut, datorită etrierelor de frână în auriu mat, cu logo-ul „M” clasic.

Din cauza caracteristicilor specifice materialului, acestea pot produce zgomote în anumite situaţii, în special pe carosabil umed, cu puţin timp înainte ca automobilul să oprească.

CARACTERISTICI MOTORSPORT.

Întotdeauna există un automobil mai rapid. Iată-l! BMW M6 Cabriolet întrupează filosofia BMW M GmbH. Până la urmă, puterea este una, iar a o transforma în senzaţie unică de condus este alta. Materiale ce au la bază tehnologii de ultimă generaţie precum aluminiul, ceramica şi carbonul se îmbină armonios cu expertiza în domeniu şi cu genele motorsport. Inginerii BMW M se dedică elaborării de experienţe palpitante care implică benzina, asfaltul şi condusul în aer liber.

  • Funcţie Launch Control

    Funcţia Launch Control permite motorului ajuns la temperatura optimă de funcţionare să atingă acceleraţie maximă la pornirea de pe loc. Trebuie doar să dezactivezi Controlul dinamic al stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control), să selectezi modul secvenţial cu programul de condus 3, să apeşi ferm pedala de frână şi să apeşi pedala de acceleraţie la maximum. După ce simbolul ce reprezintă steagul de pornire se aprinde pe panoul de instrumente, motorul va fi adaptat la viteza ideală de pornire, atunci când apeşi pedala de acceleraţie. În timp ce menţii apăsată pedala de acceleraţie, eliberează pedala de frână şi automobilul accelerează la maximum, până la eliberarea acceleraţiei. Transmisia M cu ambreiaj dublu stabileşte în mod constant treptele de viteză, pentru ca în momentul acceleraţiei să fie disponibilă viteza optimă corespunzătoare a motorului. Această trăsătură încântă conducătorii auto cu ambiţii dinamice şi sportive.

  • Controlul electronic al amortizoarelor

    Controlul electronic al amortizoarelor (EDC – Electronic Damper Control) reglează automat sau manual forţa de amortizare în funcţie de situaţia de pe şosea. Toate mişcările automobilului care au impact asupra răspunsului la condus sunt monitorizate cu ajutorul unor senzori. Controlul electronic al amortizoarelor analizează aceste date şi le transmite amortizoarelor. Acestea utilizează supape magnetice pentru a adapta forţa de amortizare la modul în care se schimbă condiţiile rutiere, sarcina şi condiţiile de condus. Prin urmare, se reduce vizibil înclinarea părţii faţă a automobilului la frânare, precum şi mişcările caroseriei din cauza denivelărilor, virajelor sau accelerării. Astfel creşte atât siguranţa la condus – datorită reducerii distanţei de frânare – cât şi confortul tău.

  • Controlul dinamic al stabilităţii

    O altă funcţie importantă a BMW M6 Cabriolet este Controlul Dinamic al Stabilităţii (DSC – Dynamic Stability Control). Funcţiile de control optimizate asigură dinamică de condus mai bună în comparaţie cu sistemele precedente. Chiar mai mult, au fost implementate funcţii suplimentare pentru siguranţa activă (precondiţionarea frânei, frânarea uscată, sprijinul la diminuarea capacităţii de frânare) şi pentru confort (asistentul la pornire, frână la parcare cu oprire automată).
    Controlul dinamic al stabilităţii îţi oferă posibilitatea de a alege din cele trei moduri: „DSC on” (activat), „MDM” (Mod M Dinamic) şi „DSC off”(dezactivat). În timp ce modul „DSC on” contracarează în mod deosebit supravirarea şi subvirarea prin intervenţia frânelor, modul „MDM” permite alunecarea roţilor, iar conducătorii auto ambiţioşi pot face drift-uri mai uşor. În acest mod intervin şi funcţiile de sprijin în cazul în care este depăşită o anumită limită. Cu modul DSC dezactivat („DSC off”), conducătorul auto poate explora pe deplin limitele pe pista de curse şi poate folosi pedala de acceleraţie pentru a face drift-uri cu automobilul.

  • Servotronic M

    Cu sistemul Servotronic M, te bucuri de suport optim din partea direcţiei în orice situaţie de condus. Acest sistem adaptează funcţiile direcţiei pentru a se potrivi vitezei curente de rulare şi asigură un răspuns mai direct şi mai precis al direcţiei, chiar şi la viteze mari. Acest sistem asigură confort maxim prin minimizarea efortului necesar rotirii volanului, precum şi prin creşterea agilităţii în timpul manevrelor de parcare sau al condusului pe străzi înguste sau şerpuitoare.
    O unitate de control foloseşte un sistem de măsurare electronică a vitezei pentru a determina puterea necesară direcţionării în situaţii de condus cotidiene. Forţa de direcţionare a servodirecţiei hidraulice este adaptată în mod precis şi optim, pentru a se potrivi situaţiei de condus.
    Astfel, este nevoie de efort fizic mai mic pentru direcţionare la viteze mici. Cu cât viteza creşte, sprijinul necesar direcţiei scade constant, pentru a asigura contact mai direct cu suprafaţa de rulare şi stabilitate direcţională optimă. Sistemul Servotronic M a fost conceput special pentru automobilele M, iar prin apăsarea unui buton creează posibilitatea de a alege între trei tipuri diferite de caracteristici. Împreună cu pachetul Competition, sistemul Servotronic M oferă un răspuns mai direct.

M DRIVE.

Sistemul M Drive îţi permite sǎ programezi funcţiile automobilului conform preferinţelor individuale – pentru un stil de condus extrem de confortabil sau extrem de dinamic, cu răspuns direct, caracteristic pistelor de curse.
Activarea oricărui profil de condus (şi a tuturor reglajelor specifice acestuia) este posibilă oricând prin apăsarea unuia din cele două butoane M integrate pe volanul multifuncţional. Configurările prestabilite pot fi reglate individual prin intermediul meniului iDrive.
Butoanele M pentru dinamica de condus destinate reglajelor individuale ale trenului de rulare şi suspensiei sunt dispuse pe consola centrală şi în jurul manetei de schimbare a vitezelor. Conducătorul auto poate programa individual modul DSC (Dynamic Stability Control, trad. Controlul dinamic al stabilităţii), caracteristicile de performanţă ale motorului, parametrii sistemului de Control dinamic al amortizoarelor, caracteristicile de direcţie Servotronic M, opţiunile de schimbare a treptelor de viteză pentru transmisia M cu ambreiaj dublu şi aspectul sistemului Head-Up Display. În acest fel, poţi configura detaliat funcţiile automobilului şi poţi salva configurările prin apăsarea şi menţinerea apăsată a unuia dintre cele două butoane M Drive de pe volanul multifuncţional.

TEHNOLOGII BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Fie că este vorba de performanţă maximă sau de consum mic de combustibil – la BMW, accentul este pus întotdeauna pe oferirea plăcerii de a conduce. BMW EfficientDynamics este strategia elaborată de BMW pentru a obţine consum de combustibil şi emisii de noxe mici, în timp ce se creşte dinamica şi plăcerea de a conduce. Este un pachet cuprinzător de tehnologii care include tren de rulare, managementul energiei şi conceptul de automobil ce are construcţie uşoară inteligentă - toate acestea în echiparea standard a fiecărui automobil BMW.

  • Funcţie Start Stop motor automată

    Funcţia Start Stop motor automată se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. Atunci când automobilul se opreşte temporar, de exemplu în timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Start Stop motor automată economiseşte combustibil prin oprirea motorului imediat ce automobilul este la ralanti şi ai luat piciorul de pe ambreiaj (transmisie manuală) sau atunci când frânezi până la oprire completă (M DCT Drivelogic).
    Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Start Stop motor automată este activă. De îndată ce iei piciorul de pe frână, motorul porneşte din nou imediat, în mod automat.
    Această funcţie nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura ideală de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit. De exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau dacă se acumulează condens pe parbriz. Funcţia Start Stop motor automată poate fi dezactivată în orice moment, prin apăsarea unui buton.

  • Recuperare a energiei la frânare

    De fiecare dată când frânezi se generează energie cinetică, iar până de curând această energie nu era utilizată. Sistemul de Recuperare a energiei la frânare profită acum de acest potenţial, mult timp necunoscut. Acesta canalizează energia generată de fiecare dată când frânezi sau iei piciorul de pe pedala de acceleraţie şi o transformă în electricitate. Această electricitate este apoi utilizată pentru a încărca bateria automobilului. Sistemul inteligent de management al energiei înseamnă că alternatorul nu mai trebuie să funcţioneze constant şi că generatorul este astfel mai puţin solicitat. Drept rezultat, consumul de combustibil scade, iar forţa de propulsie creşte – caracteristic tehnologiei BMW EfficientDynamics.