MAI PUŢINE RESURSE. MAI MULTĂ PLĂCERE DE A CONDUCE.

BMW EfficientDynamics în BMW Seria 5 Touring.

BMW Seria 5 Touring deschide calea şi în ceea ce priveşte eficienţa. Fiecare model BMW Seria 5 este echipat cu un pachet de măsuri şi tehnologii de la BMW EfficientDynamics care scad semnificativ consumul de combustibil, în timp ce reduc emisiile de noxe - pentru mai multă plăcere de a conduce.

BMW 520d.

Motorul BMW TwinPower Turbo diesel cu 4 cilindri şi capacitate de 2.0 litri al BMW 520d produce putere excepţională de 140 kW (190 CP). Combinaţia sa de injecţie directă Common Rail şi un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei produce viteza maximă 229 km/h (cu transmisie Steptronic: 226 km/h; cu transmisie Steptronic cu xDrive: 220 km/h), accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde (cu transmisie Steptronic: 8,0 sec.; cu transmisie Steptronic cu xDrive: 8,2 sec.) şi are cuplu de 400 Nm de la 1.750 până la 2.500 rpm. Consumul mixt de combustibil este eficient: de la 4,6 până la 5,0 l/100 km (cu transmisie Steptronic: de la 4,5 până la 4,9 l; cu transmisie Steptronic cu xDrive: de la 4,8 până la 5,2 l) şi emisii de CO2 de la 122 până la 132 g/km (cu transmisie Steptronic: de la 118 până la 128 g/km; cu transmisie Steptronic cu xDrive: de la 127 până la 137 g/km).

MODUL ECO PRO.

De îndată ce selectezi Modul ECO PRO pentru consum redus de combustibil, sistemul inteligent intră în acţiune şi – în funcţie de stilul tău de condus – îţi permite să reduci consumul de combustibil cu până la 20% (potrivit unui studiu BMW intern de consum).
Un plus de 5 procente poate fi economisit prin folosirea funcţiilor Coasting (doar împreună cu transmisia Steptronic), Asistent la drum şi Rute ECO PRO (ambele doar împreună cu sistemul de navigaţie Professional). Acceleraţia şi răspunsul transmisiei, împreună cu punctele de schimbare a treptelor de viteză şi strategia de control a sistemului de climatizare - toate sunt adaptate în vederea optimizării consumului de combustibil. Control Display-ul afişează tehnologiile EfficientDynamics care scad consumul de combustibil curent, iar sfaturile ECO PRO referitoare la stilul tău de condus actual te ajută să creşti şi mai mult eficienţa automobilului tău.

  • Funcţia „Coasting”.

    O altă funcţie a modului ECO PRO este funcţia „Coasting”, disponibilă împreună cu transmisia Steptronic: la viteze cuprinse între 50 km/h şi 160 km/h, când conducătorul auto ia piciorul de pe acceleraţie şi nu apasă frâna, sistemul deconectează motorul iar automobilul „alunecă” - adică rulează liber, fără a folosi putere de la motor.

  • Asistent la drum

    Asistentul la drum, împreună cu sistemul de navigaţie Professional, reprezintă o evidenţiere inovatoare a modului ECO PRO. În funcţie de datele de navigaţie, acesta identifică din timp virajele, zonele urbanizate, sensurile giratorii, intersecţiile, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi îţi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei. Asistentul pentru condusul proactiv controlează la fel de eficient funcţia Coasting.

  • Rute ECO PRO

    Modul ECO PRO include şi funcţia Rute ECO PRO care, împreună cu noua generaţie de sistem de navigaţie Professional, analizează diverşi parametri, precum stilul individual de condus, traficul şi condiţiile rutiere, în scopul calculării celei mai eficiente rute. Panoul de instrumente afişează distanţa bonus de parcurs, adică numărul de kilometri pe care i-ai câştigat utilizând modul ECO PRO.

TEHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS

TEHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS

Tehnologie BluePerformance.

Tehnologia BluePerformance, în echiparea standard pentru toate motoarele diesel, permite optimizarea suplimentară a nivelului emisiilor de noxe la motoarele diesel. Pe lângă filtrul de particule diesel şi convertorul catalitic de oxidare, un convertor catalitic ce reduce emisiile de oxid de nitrogen scade suplimentar nivelul emisiilor de eşapament. Unele modele separă oxidul de nitrogen într-un mod diferit: convertorul catalitic SCR (SCR = Selective Catalytic Reduction; trad. Reducere catalitică selectivă) împreună cu sistemul de injecţie pentru AdBlue. O reacţie chimică rezultată din injectarea ureei AdBlue reduce semnificativ nivelul oxidului nitric. Pe termen lung, acest lucru transformă automobilul într-unul dintre cele mai „curate” automobile diesel din lume, cu valori ale emisiilor de noxe reduse în mod sistematic. Iar astfel se respectă standardul strict EU6 de emisii de noxe.

AERODINAMICĂ.

Întregul design al automobilului susţine filosofia BMW EfficientDynamics. Şorţul faţă şi şasiul optimizate aerodinamic reprezintă îmbunătăţiri inovatoare ce reduc rezistenţa aerului şi consumul de combustibil.
Întreaga secţiune frontală întruchipează filosofia BMW EfficientDynamics, inclusiv şorţul faţă nou proiectat. Designul optimizat al prizelor de aer reduce rezistenţa aerului şi contribuie de asemenea la aerodinamica îmbunătăţită. Acelaşi lucru este valabil şi pentru arcadele roţilor, care sunt special concepute pentru a reduce vârtejurile de aer.
Carcasa plată a şasiului, care adăposteşte şi compartimentul motorului, este un element suplimentar ce îmbunătăţeşte semnificativ aerodinamica automobilului. Aceste noi elemente sunt eficiente din punct de vedere al aerodinamicii. În acelaşi timp îmbunătăţesc izolarea fonică şi oferă protecţie suplimentară împotriva ruginii.

RECUPERAREA ENERGIEI LA FRÂNARE.

RECUPERAREA ENERGIEI LA FRÂNARE.

Energie cinetică.

De fiecare dată când frânezi se generează energie cinetică, iar până de curând această energie nu era utilizată. Sistemul de Recuperare a energiei la frânare profită acum de acest potenţial, mult timp necunoscut. Acesta canalizează energia generată de fiecare dată când conducătorul auto frânează sau ia piciorul de pe pedala de acceleraţie şi o transformă în electricitate. Această electricitate este apoi utilizată pentru a încărca bateria automobilului. Sistemul inteligent de management al energiei înseamnă că alternatorul nu mai trebuie să funcţioneze constant şi că generatorul este astfel mai puţin solicitat. Drept rezultat, consumul de combustibil este mic, iar performanţa creşte – caracteristic tehnologiei BMW EfficientDynamics.

FUNCŢIE START STOP MOTOR AUTOMATĂ.

FUNCŢIE START STOP MOTOR AUTOMATĂ.

Economiseşte combustibil prin oprirea motorului.

Funcţia Start Stop motor automată se asigură că se consumă combustibil doar atunci când automobilul tău funcţionează efectiv. În timp ce aştepţi la semafor sau în trafic aglomerat, funcţia Start Stop motor automată preia controlul şi economiseşte combustibil, prin oprirea motorului imediat ce automobilul este la ralanti şi ai luat piciorul de pe ambreiaj (transmisie manuală) sau atunci când frânezi până la oprire completă (transmisie Steptronic).
Un semnal pe Info Display indică faptul că funcţia Start Stop motor automată este activă. De îndată ce apeşi ambreiajul (transmisie manuală) sau iei piciorul de pe frână (transmisie Steptronic), motorul porneşte din nou, automat.
Funcţia Start Stop motor automată nu scade niciodată confortul la condus şi siguranţa, pentru că rămâne inactivă în cazul în care motorul nu a atins temperatura ideală de funcţionare, interiorul nu a fost încă suficient încălzit/ răcit, dacă nivelul bateriei este prea scăzut sau dacă roteşti volanul. O unitate de control centrală reporneşte motorul dacă este necesar, chiar şi atunci când automobilul este oprit. De exemplu, dacă automobilul începe să înainteze încet sau în cazul în care parbrizul se abureşte. Funcţia Start Stop motor automată poate fi oprită în orice moment, prin apăsarea unui buton.